Gestionar el temps a l’empresa és important per a ajudar a millorar el rendiment en el teu treball. Una bona gestió del temps aporta beneficis a nivell laboral, ja que millora l’eficiència I la productivitat de la plantilla, I també en relació amb la salut, ja que ens ajuda a reduir l’estrès i augmentar la satisfacció dels treballadors. A més, permet als empleats aconseguir els seus objectius i les seves tasques a temps, alhora que ajuda a l’empresa a acomplir amb els seus terminis de lliuraments I els seus objectius.
Per a saber gestionar el temps podem aplicar diferents tècniques, com aquestes:
- Definir prioritats i establir objectius clars.
- Planificar el dia o la setmana abans de començar amb les tasques.
- Eliminar les distraccions i evitar la multitasca excessiva.
- Utilitzar el temps lliure de manera efectiva.
- Delegar tasques no importants a altres persones.
- Mantenir una rutina estable i una disciplina en l’execució dels projectes.
- Asignar temps suficient per cada tasca.
- Fer pauses per evitar la fatiga i mantenir la concentració.
- Revisar el progrés de la tasca i ajustar el pla en cas que sigui necessari.
- Aprendre a dir “no” a activitats no importants o innecessàries.
Existeixen diverses eines per a desenvolupar aquestes tècniques de millora en la gestió del temps. Unes eines que podem utilitzar en el seu conjunt o segons millor interessi:
- Calendaris electrònics que permeten organitzar i planificar les tasques i els compromisos en un sol lloc.
- Llistes de tasques per a prioritzar i organitzar els projectes diaris, setmanals o mensuals.
- Rellotges i alarmes per a monitorar el temps emprat en cada tasca i assegurar-nos el compliment dels terminis establerts.
- Aplicacions de productivitat que ofereixen una gran varietat d’eines i de recursos per a ajudar a gestionar el temps, incloent-hi les llistes de tasques, el seguiment dels temps i els recordatoris.
- Eines de col·laboració per a treball en equip, de manera que el treball es desenvolupa ens temps real, es comparteix informació i documents per a augmentar l’eficiència i reduir la duplicitat de tasques.
En definitiva, és molt important trobar la combinació d’eines perfecta, que alhora, s’adapti a les necessitats de cada empresa i a les preferències personals de cada treballador.
No oblidis que, si estàs pensant a emprendre, a canviar d’ubicació la teva empresa, o optimitzar els teus costos en el SC Trade Center t’oferim diferents possibilitats. En les nostres instal·lacions trobaràs despatxos, oficines virtuals i lloguer de sales de reunions, entre molts altres serveis adaptats a la teva empresa i les teves necessitats, perquè tu només et centris en fer créixer el teu negoci. Contacta’ns ara.