CPMmatters és una consultora especialitzada en sistemes financers, específicament en l’àmbit de les aplicacions CPM (Corporte Performance Management). Els clients de CPMmatters són els departaments d’administració i finances de les empreses de tota mena d’indústria i sector per a donar suport a les necessitats d’informació i de gestió de l’oficina del CFO (Chief Financial Officer). CPMmatters compta amb uns sistemes que es connecten amb els més variats ERP (sistemes de gestió empresarial com SAP, Oracle, Navision/MS Dynamics, etc.) i que s’encarrega de proveir funcionalitats que, a vegades, aquests sistemes no proveeixen a partir de la informació generada en ells. L’empresa va néixer a Madrid al 2013 per a donar resposta a l’aparició de nous requisits, processos i tecnologies informàtiques per a la gestió financera de les empreses, per expandir-se també a Barcelona, Santander, Buenos Aires (Argentina) i Sao Paulo (Brasil). CPMmatters es va iniciar com a Partners de CCH Tagetik (Wolters Kluwers), per a incorporar més tard acords amb les signatures Akeron i Lucanet.
CPMmatters comercialitza i implementa com a principals solucions un portfolio molt ampli i divers dins del món CPM i que tenen relació amb la consolidació d’estats financers, planificació integral del negoci (planificació financera amb Machine learning i supply chain), i gestió de contractes d’incentius (incloent càlcul de IFRS 16). Per a saber més sobre sistemes financers, parlem amb Rául Lazzati, consulting manager en CPMmatters.
Cap a on es preveu que evolucioni el vostre sector?
En els últims anys, el rol del CFO s’ha transformat, incorporant al seu tradicional rol de productor d’informació i proveïdor de control, una participació cada vegada major com a assessor de negocis amb un fort enfocament estratègic. D’altra banda, és responsable de complir amb la nova normativa que sorgeix i que inclou a vegades sumar informació no financera i de mercat, alguna cosa que no era comú en el seu rol tradicional. Exemple recent, és l’obligatorietat per a la majoria de les empreses a Europa de presentar informes de ESG (sigles de govern ambiental, social i corporatiu), les que seran de compliment obligatori segons un calendari d’aplicació que va del 2023 al 2027. En moltes companyies és el mateix CFO el responsable final de l’emissió d’aquets ràports. Per a complir amb aquestes necessitats creixents i en molts casos noves, l’oficina del CFO ha de secundar-se en solucions tecnològiques que suportin el seu treball, mitjançant la incorporació de noves tecnologies com el big data, la intel·ligència artificial i predictiva i el machine learning, i la possibilitant la integració i interconnexió dels diversos sistemes de l’entorn tecnològic de les empreses.
Quins són els vostres principals reptes?
El valor agregat que brindem es basa en la nostre experiència financera, per la qual cosa el principal repte és comptar sempre amb els millors professionals en finances, contínuament actualitzats en els últims avanços tecnològics, sumat a les nostres aliances amb empreses líders desenvolupadores del programari CPM. La indústria de solucions CPM és un mercat competitiu, i sense aquestes condicions no és possible reeixir.
Quines previsions de creixement teniu?
Afortunadament, hem duplicat el nostre volum de negoci en els dos últims anys i per enguany esperem consolidar aquest creixement.
Actualment, quin és el producte més demanat?
Compartit entre consolidació i planejament financer. Hi ha un cost de base per als nostres clients que s’incorre per adquirir les plataformes dels softwares i integrar-se amb els ERPs existents per a després incloure la funcionalitat requerida, per la qual cosa a vegades implementem tots dos, encara que només sigui per etapes. És freqüents, sobretot a l’inici de la vida de les empreses, que el nostre principal competidor siguin els fulls de càlcul però a mesura que les organitzacions creixen i s’incorpora més complexitat: monedes, geografies o plans de comptes comptables diversos, transaccions entre companyies del grup, diversos grups a consolidar o escenaris a planificar, realitzar-lo d’aquesta manera no sols és summament ineficient, sinó molt perillós per les inexactituds, la impossibilitat d’investigar l’origen i transformació de les dades i el control d’accés i auditoria de la informació que es produeix. A l’entorn del Trade, trobeu l’ecosistema que necessiteu?
La nostra arribada al SC Trade Center va obeir a una necessitat d’estar més a prop dels nostres clients i de donar base als nostres consultors a la regió. Tenim pendent estar més actius amb les empreses del centre, no sols per a investigar oportunitats comercials, sinó sobretot per a enriquir-nos a través del diàleg sobre l’actualitat i les experiències de negoci. Aquest es un tema que tenim pendent, a veure si abans que acabi 2023 podem tenir avanços!
Què diferència CPMmatters d’altres empreses amb el mateix servei? Busquem destacar-nos a través de l’experiència dels nostres consultors. Tots som professionals de finances o carreres relacionades 8administració d’empreses, economia o enginyeria), en la majoria dels casos amb estudis de postgrau i amb experiència real treballant en empreses. A més, tenim un pla de formació que inclou la contínua actualització en tecnologies; i participació activa en conferències de finances o del món CPM. Finalment, la filosofia de CPMmatters és acompanyar al client en l’elecció de l’eina adequada, i aplicar la nostra experiència portant de la mà el client durant el procés d’implementació, per a empoderar a l’oficina del CFO en l’ús i manteniment de les solucions.
Què us va fer decidir instal·lar-vos en el SC Trade Center?
En el nostre cas vam tenir una aproximació de menys a més, començant només amb domiciliació, després lloguem sales per hora, fins a finalment llogar el nostre propi despatx. El SCTC ens va acompanyar en tot aquest procés, comptant sempre amb una oferta adequada al que necessitàvem en cada etapa. Estem molt satisfets pel suport que ens han brindat. En tot el temps que porteu instal·lats en el SC Trade Center que és el que més valoreu? El personal ha estat sempre molt col·laboratiu i ens ha ajudat fins i tot a muntar la nostra oficina, els estem molt agraïts. La veritat és que podem concentrar-nos en el nostre negoci, perquè de les necessitats de mantenir la nostra oficina i la infraestructura s’encarrega SCTC. A més, l’ambient és tranquil, la terrassa és fabulosa i la gent la gaudeix. Es pot treballar i al mateix temps estar en contacte amb la naturalesa, és molt agradable.
Que us aporta estar instal·lats a Sant Cugat?
L’important per a nosaltres era estar dins de l’àmbit de la zona metropolitana de Barcelona i en el cas de Sant Cugat, l’agradable de l’entorn, que no és poc.
Recomanaries el SC Trade Center?
Totalment, pel servei del seu personal, les instal·lacions adequades i l’encantador que és l’entorn.